Trening

Kłoda a tradycyjna sztanga

Istnieją trzy główne różnice między kłodą a tradycyjną sztangą. Pierwszą i najbardziej oczywistą jest obwód kłody. Kłoda o średnicy 12″ utrudnia życie nie tylko z ciężarem, ale także poprzez wypchnięcie środka ciężkości dalej od ciebie. To z kolei sprawia, że równowaga jest bardzo trudna i zmniejsza ilość napędu nóg, który przenosi się na narzędzie. Drugą różnicą jest brak obrotowych kołnierzy. Zwiększy to trudności z dostaniem się pod barem podczas prasy i sprawi, że poczujesz się cięższy podczas czyszczenia. Wreszcie, równoległy uchwyt dwóch uchwytów dramatycznie zmienia dynamikę potrzebną do wykonania czystego i znacząco zmienia również część wyciskania.

Aby wykonać czyszczenie i wyciskanie kłody, chwyć mocno uchwyty wewnątrz kłody i przyciągnij ją do talii. Przykucnij i przyciągnij kłodę do brzucha, trzymając łokcie wysoko i w rozkroku. Teraz eksploduj w górę przez nogi, wzruszając ramionami, aby pomóc w przetoczeniu kłody do klatki piersiowej. Nie próbuj podwijać kłody, chyba że podoba ci się myśl o operacji bicepsa.

Gdy kłoda znajdzie się na górnej części klatki piersiowej (nie będzie się ładnie układać na ramionach), odchyl się do tyłu i zaczerpnij powietrza. Zanurz się w dół i wykonaj push press, jeśli to konieczne, ale pamiętaj, że twój środek ciężkości jest z przodu, więc nie otrzymasz tak dużej pomocy od nóg. Gdy kłoda prześwituje przez głowę, przesuń się pod nią, aby uzyskać stabilność i zablokować ją. W zależności od wydarzenia, możesz potrzebować oczyścić kłodę tylko raz, a następnie naciskać na powtórzenia, lub możesz być zobowiązany do czyszczenia jej za każdym razem. Jeśli naciskasz na powtórzenia po pojedynczym czyszczeniu, złap narzędzie na klatce piersiowej i naciśnij ponownie, aż do niepowodzenia. Jeśli musisz go czyścić za każdym razem, opuszczaj go pod kontrolą, ponieważ koordynatorzy zawodów są zrzędliwi, jeśli upuszczasz im kłodę znad głowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *