Oto przykłady potencjalnych strategii sprzedaży:
Wykorzystaj swój system POS do zachowania informacji o klientach, abyś mógł śledzić obecnych i nowych klientów.
Zastosuj marketing e-mailowy, marketing za pomocą wiadomości tekstowych, media społecznościowe, usługi outbound call center oraz kampanie marketingowe za pomocą poczty bezpośredniej.
Zdefiniuj role dla zespołu sprzedaży.
Każdemu członkowi zespołu sprzedaży należy przypisać jasne role, niezależnie od tego, czy różnią się one w zależności od osoby, czy też wszyscy wykonują te same funkcje.
Określenie kierunku sprzedaży zespołu jest kluczowe, ponieważ pokazuje, na czym koncentruje się firma i pomaga zespołowi ukierunkować i zrealizować sprzedaż w sposób najbardziej efektywny.
Plan ataku dla zespołu sprzedaży powinien być jasno komunikowany przez przywództwo, niezależnie od tego, czy pochodzi od liderów zespołów, czy od dyrektora generalnego.
Informuj inne działy o celach sprzedażowych.
Plan sprzedaży nie powinien tylko aktualizować prezesa firmy lub C-suite; powinien informować całą organizację o celach zespołu sprzedaży.
Jasno nakreśl swój plan dla reszty firmy, aby pomóc im zrozumieć cele i procedury zespołu sprzedaży. Inne działy stają się bardziej wydajne podczas interakcji z zespołem sprzedaży i klientami. To również przekazuje klientom pewien poziom jakości i profesjonalizmu na temat firmy.
Zapewnij narzędzia dla zespołu sprzedaży.
Zapewnij narzędzia, których każdy członek zespołu sprzedaży potrzebuje do osiągnięcia określonych celów, takie jak oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Najlepsze oprogramowanie CRM można dostosować do potrzeb firmy, co znacznie ułatwia Twojemu zespołowi korzystanie z oprogramowania i efektywną pracę.
Określ, jak dział będzie śledzić postępy.
Zaoferuj strategiczny kierunek i wgląd w to, jak postęp będzie monitorowany. Posiadanie kwartalnego przeglądu, aby ocenić, czy firma jest na celu, jest tak samo ważne jak sam plan.
Rynki się zmieniają, więc i Twój plan sprzedaży powinien się zmieniać. Aktualizowanie go pomoże Ci wykorzystać rynek i osiągnąć Twoje cele. Śledzenie postępów ułatwiają narzędzia, których używasz do zbierania danych. Dane te będą musiały być następnie przeanalizowane i przedstawione w sposób, który wszystkie działy będą mogły zrozumieć i wykorzystać do przyszłego rozwoju.